Π.Α InfoGR
Περιήγηση
Αρχική σελίδα
Εθνικός Ύμνος

Άρθρα

Φόρουμ
FAQ
Ιστοσυνδέσεις
Νέα ανά Κατηγορίες

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΜΕΛΗ
ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Κ. ΚΑΒΒΑΘΑΣ CHANNEL

Αναζήτηση στο Π.Α. InfoNet

ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ Π.Α INFONET (Δοκιμή)

Συνοπτικο Χρονολογιο Ελληνικής Ιστορίας
359 ΜΑΕΔΥ - Εκεί Που Δεν Υπάρχουν Κάμερες
wEb rOcK rAdIoS
Radio
Pick a channel and Press "Go" to start the radio



free counters


Free web analytics, website statistics Statistics

359 ΜΑΕΔΥ - ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΜΕΡΕΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιστορία της 359 Μονάδας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών άρχισε το
Μάρτιο του 1968, όταν συγκροτήθηκε προκειμένου να εξυπηρετεί διάφορους φορείς
του Δημοσίου για κοινωφελείς σκοπούς, έχοντας έδρα της την αεροπορική βάση της
Ελευσίνας και διέθετε ψεκαστικά ελικόπτερα και συγκεκριμένα δέκα Bell 47G-3B-2 και
Bell 47G-5.
Το Νοέμβριο του 1969 συγχωνεύεται με την 357 Μοίρα ελικοπτέρων. Τον Αύγουστο του
1970,η 359 ΜΑΕΔΥ μεταστάθμευσε στη Δεκέλεια. όπου βρίσκεται έκτοτε η έδρα της .

ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ

Κατά τα έτη 1974 και 1976 αγοράζονται και εντάσσονται στον στόλο της 359 ΜΑΕΔΥ 10 και
13 αεροσκάφη Grumman G164A αντίστοιχα για να καλύψουν τις απαιτήσεις των
αεροψεκασμών.

Σχεδιασμένο εξ'αρχής με πρόβλεψη για την τοποθέτηση διαφόρων κινητήρων,
αυτό το αεροσκάφος αγροτικών εφαρμογών με την αρχαϊκή εμφάνιση, συνεχίζει
την παράδοση των Harvard.Τα Ελληνικά G.164 φέρουν κινητήρα ίδιου τύπου με αυτόν του T-6. Δέκα Grumman
G.164G αγοράζονται το 1974 για λογαριασμό της 359 ΜΑΕΔΥ. Άλλα δεκατρία G.164A
χωρίς κινητήρες προστίθενται το 1976. Σ'αυτά τοποθετούνται επισκευασμένοι
κινητήρες R-1340 που υπήρχαν σε αποθήκευση από την εποχή που υπηρετούσαν
τα T-6.

Μέχρι τη δεκαετία του '90 το G.164 χρησιμοποιείται κυρίως για αεροψεκασμούς.
Μετά τα περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος,
πρωτεύουσα αποστολή των G.164 είναι ο έλεγχος των πυρκαγιών. Εξαιτίας του
ρόλου τους τόσο το G.164 όσο και τα PZL (Mielec) M-18 είναι καταδικασμένα να
μείνουν οι αφανείς ήρωες της αεροπυρόσβεσης, καθώς οι εστίες φωτιάς που εξουδετερώνουν,
σπάνια εξελλίσονται σε πυρκαγιές οι οποίες προσελκύουν δημοσιότητα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:

  • Πλήρωμα: 1
  • Κατασκευάστρια Εταιρεία: Grumman
  • Κινητήρες: Εμβολοφόρος PRATT AND WHITNEY R-1340-AN-1
  • Ισχύς: 600 HP
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 35ft 11in
  • Μήκος: 24ft
  • Μέγιστη ταχύτητα: 147 ΜΑΩ
  • Οροφή: 13000ft
  • Χρήση: Πυροσβεστικό - Ψεκαστικό

Μέσα στα έτη 1983-84 προστίθεται ένας νέος τύπος αεροπλάνου
στο δυναμικό της Μονάδας. Πρόκειται για 30 αεροσκάφη PZL M18 Dromader.

Στα χρόνια του ψυχρού πολέμου, η ΠΑ ήταν η μοναδική αεροπορία του ΝΑΤΟ που
διέθετε στο δυναμικό της κάποια αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν σε χώρα του
Ανατολικού συνασπισμού.Αυτά δεν ήταν μαχητικά, αλλά αεροσκάφη αγροτικών εφαρμογών
Πολωνικής κατασκευής PZL (Mielec) M-18.
Τριάντα αγοράστηκαν μεταξύ Μαρτίου '83 και Ιανουαρίου '84 με πολύ ευνοϊκούς όρους
αποπληρωμής. Από τότε υπηρετούν στην 359 ΜΑΕΔΥ με αποστολή αεροψεκασμούς και
πυρόσβεση. Σήμερα ο ρόλος τους έχει επικεντρωθεί στην πυρόσβεση, μετά τους
περιορισμούς που επιβλήθηκαν στους αεροψεκασμούς για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος.
Ως πυροβεστικό το PZL είναι κατάλληλο για τη μορφολογία του ελληνικού εδάφους καθώς
μπορεί να προσεγγίσει δύσβατες ορεινές εκτάσεις με κλίσεις έως και 60%. Μπορεί να μεταφέρει
2500lt υγρού φορτίου.
Αποτελεί ενδιαφέρον προϊόν διεθνούς τεχνολογικής συνεργασίας, καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε
με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρείας Rockwell, για να κατασκευαστεί στην Πολωνία με προοπτική
εξαγωγών σε δυτικές χώρες

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:

  • Πλήρωμα: 1-2
  • Κατασκευάστρια Εταιρεία: POLSKIE ZAKLADY LOTNICZE
  • Κινητήρες: Εμβολοφόρος PZL-KALISZ Τύπος Asz-621Rm18
  • Ισχύς: 967 HP
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 17,7 μ
  • Μήκος: 9,5 μ
  • Μέγιστη ταχύτητα: 275 χλμ/ώρα
  • Οροφή: 4000 μ
  • Χρήση: Πυροσβεστικό - Ψεκαστικό

 

Τα ελικόπτερα Bell της Μονάδας εδώ και αρκετά χρόνια παραμένουν καθηλωμένα σε
κατάσταση μακράς αποθήκευσης με απόφασης της Π.Α.

Πρόσφατα τα αεροσκάφη P.Z.L αναβαθμίστηκαν σε M18B διαθέτουν πλέων αφρογεννήτρια
και δυνατότητα τμηματικής ρίψης του φορτίου των 2200 κιλά (μέγιστο) ,
αναβαθμισμένα πτητικά χαρακτηριστικά (μεγαλύτερη διαδρομή των πτερυγίων
καμπυλότητας, αύξηση ύψους ουραίου τροχού, εσωτερική σύνδεση και παράλληλη
λειτουργιά πηδαλίων διευθύνσεως, ανόδου-καθόδου, και πτερυγίων καμπυλότητας.)

Η Μονάδα είναι ισότιμη με Πτέρυγα μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, υπάγεται στη ΔΑΥ. Και
αποτελείτε από την 351 Μοίρα Αεροπορικών Εφαρμογών, τη Μοίρα Συντήρησης
Αεροσκαφών, τη Μοίρα Εφοδιασμού και τη Μοίρα Μεταφορών, και το Επιτελείο.

Το προσωπικό της Μοίρας διακρίνεται για την εξαιρετικά μεγάλη πτητική του εμπειρία και
ανήκει σε τρεις μεγάλες κατηγορίες. Στους εν ενεργεία μόνιμους αξιωματικούς της Π.Α.,
στους μόνιμους αξιωματικούς εξ εφεδρείας και σ' ένα περιορισμένο αριθμό ιδιαίτερα
έμπειρων πολιτών χειριστών (ΣΕΙΔ).

 

ΑΠΟΣΤΟΛΗ


Η αποστολή της 359 ΜΑΕΔΥ είναι η κάλυψη των απαιτήσεων των διαφόρων υπηρεσιών του
Δημοσίου στους τομείς της αεροπυρόσβεσης, αεροψεκασμών, και αερολίπανσης.

Σήμερα ο κύριος στόχος αποτελεί η έγκαιρη επέμβαση και η καταπολέμηση μιας φωτιάς στη
γένεσή της, καθώς είναι γνωστό ότι μια φωτιά που έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις σβήνει
πολύ δύσκολα ακόμα και με τα μεγάλα αεροσκάφη, καθώς ο καπνός κατά κύριο λόγο
δεν επιτρέπει στα αεροσκάφη με turboprop κινητήρες να πλησιάσουν τους τεράστιους
καπνούς μιας πυρκαγιάς σε πλήρη εξέλιξη, καθώς και την επιτυχή βολή εμπρός από το
μέτωπο, που θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάσβεση.

Η επιχειρησιακή επιτυχία της 359 ΜΑΕΔΥ βασίζεται στην άμεση επέμβαση και για να είναι κάτι
τέτοιο δυνατόν, η Μονάδα οργανώνει και αναπτύσσει δέκα κλιμάκια τοποθετημένα σε
πολιτικά και στρατιωτικά αεροδρόμια ανά τη χώρα. Η διασπορά των αεροσκαφών
αεροπυρόσβεσης τόσο από γεωγραφικής κατανομής όσο και από πλευράς τύπου και
αριθμού αεροσκαφών του κάθε κλιμακίου καθορίζεται από το Πυροσβεστικό Σώμα.
Ο επιχειρησιακός έλεγχος των αεροσκαφών αυτών κατά τη διάρκεια κάθε πυροσβεστικής
περιόδου ανήκει στο Πυροσβεστικό Σώμα. Επίσης τ' αεροσκάφη Grumman G164A και
P.Z.L αναλαμβάνουν και αποστολές αεροψεκασμού ικανοποιώντας απαιτήσεις της
Διεύθυνσης Δασών του Υπουργείου Γεωργίας.


ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ


Η ειρωνεία στις επιχειρήσεις των αεροσκαφών της 359 ΜΑΕΔΥ είναι ότι κατά την εκτέλεση
της δικής τους αποστολής , καμιά τηλεοπτική κάμερα δεν βρίσκεται εκεί για ν'
αποτυπώσει το έργο και την αποτελεσματικότητά τους, κρατώντας τα έτσι στην αθέατη
πλευρά της Ελληνικής αεροπυρόσβεσης.

Παρά λοιπόν το γεγονός ότι το επιχειρησιακό περιβάλλον εντός του οποίου η 359 ΜΑΕΔΥ
υλοποιεί την αποστολή της χαρακτηρίζεται από δυσχερές ως επικίνδυνο, το έργο και η
αποτελεσματικότητά της είναι απαράμιλλα και συμβάλει τα μέγιστα στη διατήρηση και
διάσωση του εθνικού μας πλούτου.
Είναι εύκολο να αποτιμήσεις με οικονομικά μεγέθη το καταστροφικό έργο μιας πυρκαγιάς.
Αυτό όμως το οποίο δεν μπορεί να εκτιμηθεί οικονομικά και δυστυχώς και ως
αναγνώριση, είναι η ζημιά που θα μπορούσε να προκληθεί αλλά τελικά αποφεύχθηκε
χάρη στην έγκαιρη και αποτελεσματική δράση των ανθρώπων και των αεροσκαφών της
359 ΜΑΕΔΥ.

ΠΕΣΟΝΤΕΣ 359 ΜΑΕΔΥ

26-10-1989

ΛΟΥΔΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΕΙΔ

P.Z.L

ΠΑΡΤΙΡΑ ΚΡΗΤΗ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

02/10/1986

ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ

ΑΣΜΧΟΣ

GRUMMAN

Α/Δ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ

1990

ΜΕΛΑΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΕΙΔ

GRUMMAN

ΧΑΝΙΑ ΜΑΛΑΜΕ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

16/09/1991

ΜΕΘΕΝΙΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΣΕΙΔ

P.Z.L

ΖΑΧΑΡΩ ΡΟΝΤΑΡΙΣΜΑ

29/07/1993

ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ

ΣΕΙΔ

P.Z.L

ΣΠΟΛΑΪΤΑ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

07/08/2000

ΜΠΕΣΛΕΜΕΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΥΠΓΟΣ

P.Z.L

ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ

2002

ΓΑΣΠΑΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΑΣΜΧΟΣ

 

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟ

25/08/2003

ΚΟΥΡΕΛΙΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ

ΕΠΓΟΣ

P.Z.L

ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ

2007

ΣΤΑΥΡΑΚΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΣΓΟΣ

 

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΙΚΟ

27/08/2009

ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ

ΣΜΧΟΣ

P.Z.L

ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΚΑΤΕΛΕΙΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ

 

Δύο Online βίντεο.

1.Ιστορικό - Αποστολές ΜΑΕΔΥ
2. Αεροπυρόσβεση ΜΑΕΔΥ

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ



P.Z.L M18b Dromader. Μονοθέσιο, μονοκινητήριο, παρεξηγημένο αεροπλάνο, παρεξηγημένοι αεροπόροι και τεχνικοί.
Υπερήφανοι που πετάνε τόσο χαμηλά όσο κανείς άλλος, υπερήφανοι που οι περισσότερες αποστολές τους δεν γίνονται είδηση.
Υπερήφανοι που έχουν ίσως την μεγαλύτερη διαθεσιμότητα στην Π.Α.




Δύο βίντεο υψηλής ανάλυσης από αεροψεκασμό.

1. Κατέβασμα εδώ - update

2. Κατέβασμα εδώ




ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΣΤΟ Π.Α InfoNet

1 ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ - ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ;

2 Δάσος και Πυρκαγιές
Η επιστημονική αλήθεια για τα δάση και για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. (από τον xpap)

3 Η χρησιμότητα των μικρών πυροσβεστικών αεροσκαφών με δυνατότητα υδροληψίας

4 Αερολιπάνσεις, αεροσπορές και φυσική αποκατάσταση του δάσους

5 Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ P.Z.L ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ

6 ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ - Air Tractor 802F

7 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ AT-802 F FIRE BOSS

8 Η ΑΕΡΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2009

9 ΦΩΤΙΕΣ: Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΔΑΣΩΝ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια.
Γράψτε σχόλια
Παρακαλώ συνδεθείτε για να γράψετε σχόλια.
Εκτιμήσεις
Εκτιμήσεις μπορούν να γράψουν μόνο Μέλη.

Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφτείτε για να ψηφήσετε.

Δεν προστέθηκαν εκτιμήσεις.
Σύνδεση
Χρήστης

Κωδικός



Δεν είσαστε μέλος?
Πατήστε εδώ για εγγραφή.

Ξεχάσατε τον κωδικό σας?
Ζητείστε ένα καινούριο εδώ.
ΕΝ' ΟΠΛΟΙΣ
by vangelis ''drflight'
--------Πείτε χρόνια πολλά-------
AIΣΧΥΛΟΣ: «ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟΙ ΕΜΕΙΣ, (ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ), ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ, ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΜΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ ΣΤΗΝ ΜΑΧΗ»

Αδόλφος Χίτλερ: "Χάριν τής ιστορικής αληθείας οφείλω νά διαπιστώσω ότι μόνον οί Ελληνες, εξ' όλων τών αντιπάλων οί οποίοι μέ αντιμετώπισαν, επολέμησαν μέ παράτολμον θάρρος καί υψίστην περιφρόνησιν πρός τόν θάνατον." (Από λόγο πού εκφώνησε στίς 4 Μαίου 1941 στό Ράιχσταγκ.)